CERINTE TEHNICE

Pentru vizualizare si utilizare in conditii optime, va recomandam sa descarcati si sa folositi cele mai noi versiuni de browser, alegand unul din link-urile de mai jos:


ESTI CANDIDAT ?


1. Cum imi creez cont de candidat ?
Intra pe platforma Bursa HR, da click pe butonul “Creeaza un cont”, dupa care alege butonul “Candidat”, vei fi astfel directionat catre formularul de “Inregistrare Candidat”. Completeaza campurile aferente celor doi pasi si finalizeaza inregistrarea apasand butonul “Salveaza”, pe care il gasesti in partea de jos a formularului. Vei primi un e-mail de confirmare, si pentru a activa contul, trebuie doar sa dai click pe link-ul din continutul mesajului.

2. Cum adaug proiecte in portofoliu ?
Vei fi remarcat si apreciat de catre angajatori, daca adaugi Profilului tau si un Portofoliu de proiecte si lucrari. Urmeaza pasii urmatori: “Profil de candidat”, “Editeaza profilul”, “Experienta si educatie”, “Portofoliu”, “Adauga in portofoliu”. Poti sa atasezi proiectului si o scurta descriere, fisiere in format jpg, png, gif, pps, pdf, si video.

3. Cum imi fac un Video CV ?
Intra in contul tau de Candidat, alege sectiunea “Profil de candidat” – meniul din stanga, da click pe “Editeaza profilul”, si alege campul “Video CV”. Ai doua posibilitati: fie te inregistrezi cu aplicatia pusa la dispozitie in cadrul platformei, avand posibilitatea de a te inregistra din nou daca nu esti multumit cu prima varianta, fie incarci un filmulet facut cu un alt echipament (telefon mobil, tableta, camera digitala, etc).

4. Cum imi fac un Video CV – imagine si sunet
Pentru obtinerea unui material calitativ, este indicat sa utilizezi camere cu o rezolutie cat mai buna, surse de lumina care sa asigure iluminarea adecvata a cadrului si sa alegi un decor cat mai simplu, preferabil un fond alb sau neutru. Majoritatea camerelor web includ si microfoane, ce permit inregistrarea audio la o calitate acceptabila, dar daca doresti obtinerea unui sunet calitativ, poti utiliza si microfoane externe.

5. Care trebuie sa fie configuratia conexiunii la internet ?
Pentru rezultate optime este indicat sa ai o conexiune la internet cu un upload minim garantat de 2 Mb/sec, Firewall/NAT deschis sau mai putin restrictiv. Pentru a putea beneficia de toate facilitatile oferite, este recomandat sa ai un browser modern, compatibil html5 si sa ai activata optiunea de permitere a executarii codurilor javascript in configurarea browserului. Pentru a putea inregistra video cv-uri, pentru a participa la video-interviuri sau videoconferinta trebuie sa ai instalat plugin-ul Adobe Flash Player versiunea 11 sau superioara, sau, Google Canary cu suport WebRTC.

6. Cat de mari pot sa fie fisierele video incarcate pe site si care este formatul admis ?
Poti incarca pe site fisiere video cu o durata maxima de 2 minute, si o dimensiune maxima de 240 MB, in unul din urmatoarele formate: avi, mov, wmv, mkv, mp4, mpg, m2v, preferabil la o rezolutie cat mai buna. Aceste fisiere vor fi re-encodate automat de serverele bursahr.ro in format mp4 cu compresie h264, care este un format optim pentru internet si care asigura o maxima portabilitate pe orice platforma (calculator, tableta, telefon, SmartTV console etc.)

7. Cum licitez cu Video CV-ul pentru o oferta de munca ?
Da click pe butonul “Cauta oferte de munca” situat in bara de sus si gaseste ofertele de munca potrivite pentru tine, folosindu-te de filtrele din cautarea avansata. Le poti salva pe cele mai interesante, apasand butonul “Salveaza oferta”, pentru a le vizualiza ulterior, sau poti sa dai click pe butonul “Detalii oferta de munca”, urmat de “Liciteaza cu Video CV”.

8. Cum imi promovez Video CV-ul ?
Vei descoperi posibilitatile de promovare a Video CV-ului tau accesand campul “Servicii Bursa HR” din cadrul “Profilului de candiat”. Astfel ca, in functie de cat de indraznet esti, poti sa fii: “COMPETITIV”, “EFICIENT”, “DETERMINAT” sau “PROACTIV”. Pentru activarea serviciului “DETERMINAT” trebuie sa bifezi casuta cu imaginea serviciului din interiorul cardului de la oferta de munca pentru care ai licitat. Pentru a putea beneficia de serviciul “PROACTIV” achizitionat, cauta in meniul din stanga profilului “Trimite Video CV”. Alege “Pe bursaHR” daca doresti sa trimiti Video CV-ul tau angajatorilor inregistrati deja pe platforma noastra, sau “Prin e-mail”, angajatorilor neinregistrati. Trimiterea Video CV-ului tau prin e-mail, nu iti va consuma din creditele cumparate.

9. Cum ma programez la un Video Interviu ?
Pe baza invitatiei primite in sectiunea “Mesaje“ din cadrul “Profilului de candidat” vei putea rezerva unul dintre intervalele date de companie. Da click pe “Video Interviu”, apoi pe “Programeza-te la Video Interviu”, selecteaza oferta de munca mentionata in mesaj si “Rezerva” unul dintre intervalele de timp propuse de angajator sau “Reprogrameaza”.

10. Cum particip la Video Interviu ?
Daca ai aplicat cu Video CV-ul pentru una dintre ofertele de munca, fii atent la casuta cu mesaje. Daca profilul tau se potriveste cu cel cautat de angajator, urmeaza sa fii selectat si apoi, sa primesti o invitatie la interviu. Deasemenea, angajatorii te pot preselecta si invita la Video Interviu, dupa vizualizarea Profilului tau public, prin Recrutare Directa, chiar daca nu ai licitat cu Video CV-ul la ofertele de munca postate.

11. Cum imi sterg contul ?
Pentru stergerea contului, da click pe butonul “Sterge cont” din campul “Editeaza profilul”, sectiunea “Setarile contului”.



ESTI COMPANIE, AGENTIE DE RECRUTARE SAU INDEPENDENT?


1. Cum se creeaza un cont “business” ?
Intra pe platforma Bursa HR, da click pe butonul “Creeaza un cont”, dupa care alege unul din cele trei butoane: “Companie”, “Agentie de recrutare” sau “Independent”. In functie de ce alegi, vei fi directionat catre formularul de “Inregistrare Companie”, “Inregistrare Agentie de recrutare” sau “Inregistrare Independent”. Completeaza campurile aferente celor doi pasi, si finalizeaza inregistrarea apasand butonul “Salveaza”, pe care il gasesti in partea de jos a formularului. Vei primi un e-mail de confirmare, si pentru a activa contul, trebuie doar sa dai click pe link-ul din continutul mesajului.

2. Ce cont sa aleg ?
Ai posturi vacante sau vrei sa te extinzi? Alege contul de “Companie”, posteaza ofertele de munca si asteapta sa primesti Video CV-uri de la candidatii interesati. Ai clienti pentru care trebuie sa recrutezi personal, ai de facut o recrutare directa sau ai primit o cerere de head-hunting? Da click pe casuta “Agentie de recrutare” si incepe sa Video Recrutezi. Esti liber profesionist ? Ai un proiect de realizat si cauti colaboratori? Creaza-ti atunci cont de “Independent”, fa-ti cunoscut portofoliul de proiecte si lucrari si cauta partenerii potriviti.

3. Cum adaug un proiect ?
Daca ai un proiect interesant pentru care trebuie sa recrutezi personal sau pentru care iti cauti colaboratori, cauta in meniul din stanga butonul “Profil”, alege “Editeaza profilul” si du-te la sectiunea “Proiecte” din bara de sus. Completeaza campurile, “Salveaza” iar pentru a adauga un link, fisiere in format jpg, png, gif, pps, pdf si video, apasa butonul “Editeaza”.

4. Cum adaug o oferta de munca ?
Intra in contul tau, da click pe “Oferte de munca” din partea stanga, alege “Adauga o oferta” si completeaza campurile aferente celor 3 pasi. In primul pas, ai posibilitatea sa specifici disponibilitatea ofertei de munca astfel: “In cadrul companiei” sau “In cadrul proiectului” adaugat anterior. In ultimul pas ai posibilitatea de a adauga un fisier video de prezentare a ofertei, astfel incat sa fie cat mai interesanta pentru candidati, sau poti incheia editarea, apasand “Finalizeaza”. Candidatii vor putea aplica la oferta ta de munca, doar daca aceasta este activa. Iti poti activa oferta de munca prin achizitionarea serviciului “Activare” din sectiunea “Servicii Bursa HR”.

5. Cum imi promovez ofertele de munca ?
Vei descoperi posibilitatile de promovare a ofertelor tale de munca, accesand campul “Servicii Bursa HR” din meniul profilului tau. Daca doresti sa iti promovezi oferta pe prima pagina, alege serviciul “PROMOVARE”. Prin serviciul “OPTIMIZARE”, oferta ta apare evidentiata printre primele rezultate in cautarile candidatilor.

6. Ce este si cum se desfasoara Recrutarea directa ?
In cazul in care nu ai o oferta de munca postata, dar vrei totusi sa recrutezi, da click pe butonul “Cauta candidati” si folosindu-te de filtrele de cautare avansata poti gasi candidatii care corespund cerintelor tale. Apasa butonul “Preselecteaza” pentru a adauga candidatii gasiti prin cautare, in lista de candidati preselectati. Pentru a putea utiliza “Recrutarea directa” trebuie sa achizitionezi serviciul “Selectare” din sectiunea “Servicii Bursa HR” a meniului. Apoi de click pe “Activeaza recrutarea difecta” din sectiunea “Recrutare directa” si “Selecteaza” candidatii carora ulterior le poti trimite invitatii cu datele si orele disponibile pentru Video Interviu.

7. Cum programez un candidat pentru Video Interviu ?
Poti sa stabilesti un Video Interviu fie ca vrei sa recrutezi candidati pentru o oferta de munca postata, fie sa faci o Recrutare directa. Daca ai postat o oferta de munca, cauta in meniul din stanga “Oferte de munca”, selecteaza “Oferte de munca active”, alege oferta care te intereseaza, da click pe butonul “Raport” pentru a selecta din lista de candidatii aplicanti pe cei carora le vei trimite invitatie la Video Interviu. Pasii pentru programarea candidatilor selectati prin cautare sunt aceiasi ca in cazul de mai sus, cu o singura mentiune: la intrebarea “Pentru ce oferta de munca vrei sa faci programarea?” trebuie sa alegi optiunea “Recrutare directa”.

8. Cum stabilesc un Video Interviu ?
Intra in contul tau de companie, agentie de recrutare sau independent, si cauta in coloana din stanga ecranului sectiunea “Video Interviu”, da click si apoi alegi “Programeaza Video Interviu”, editeaza apoi programarea in cei trei pasi, adaugand oferta de munca si durata interviului, candidatii selectati, data, ora de incepere si numarul de Video Interviuri. Trebuie sa fii atent sa nu programezi 2 interviuri in acelasi interval de timp. Selecteaza o data cu cel putin 24 de ore mai mare decat data/ora curenta, pentru a permite inscrierea candidatilor.

9. Cum folosesc Agenda ?
Dupa ce ai trimis aplicantilor la ofertele de munca sau candidatilor preselectati prin cautare, invitatiile cu programarile pentru Video Interviu, tot ce iti ramane de facut este sa cauti in meniul din stanga “Agenda”, da click pe “Consulta agenda” si se va deschide o pagina noua, unde poti vedea toate evenimentele si programarile introduse de tine. Utilizand butoanele “luna”, “saptamana” si “zi” din dreapta sus, poti alege sa vezi insemnarile si notitele din calendar, in functie de intervalul de timp dorit. Agenda o poti folosi, atat pentru a efectua alte programari, apasand butonul “Adauga un Video Interviu”, cat si pentru a face alte insemnari, folosind butonul “Adauga un eveniment”. Intervalele de timp alocate Video Interviurilor vor aparea colorate in rosu, confirmarile de participare ale candidatilor, in verde, iar Video Interviurile efectuate, in violet.

10. Cum se desfasoara un Video Interviu ?
Asigura-te ca ai candidati sau aplicanti programati, consultand “Agenda”, apoi du-te in meniul din stanga a profilului tau, cauta “Video Interviu” si apasa click pe “Initiaza Video Interviu”. Se va deschide o pagina noua, cu 2 sectiuni. In partea stanga este meniul pentru inceperea Video Interviului, iar in partea dreapta apare un card cu urmatoarele detalii: datele de identificare si contact ale candidatului programat, oferta de munca pentru care a fost selectat, precum si instrumentul prin care se va realiza evaluarea abilitatilor, aptitudinilor si competentelor. Da click pe butonul “Start” pentru a incepe Video Interviul. Cauta in partea stanga a ecranului sectiunea “Participanti” si bifeaza casuta cu numele tau, precum si a candidatului programat. In timpul Video Interviului, se pot face prezentari folosind link-uri din www.slideshare.net. Pentru a putea realiza o prezentare, cauta in meniul din stanga imaginea cu “documentul”, da click si apoi introdu link-ul prezentarii.

11. Ce este Evaluarea si cum se realizeaza ?
In pasul 2 al procedurii de adaugare a ofertei de munca, poti selecta abilitatile, aptitudinile si competentele relevante pentru pozitia respectiva. Acestea vor fi evaluate si salvate in timpul Video Interviului, cu ajutorul instrumentului de evaluare ce apare in cardul candidatului, situat in partea dreapta a ecranului. Fiecarui criteriu de evaluare ii corespunde un cursor, cu valori intre 1 si 100. Fiecare criteriu de evaluare poate fi notat in functie de aprecierile si observatiile din timpul Video Interviului, pozitionand cursorul la nivelul estimat de tine. La finalul Video Interviului, apasa butonul “Salveaza evaluarea”. Evaluarile tuturor candidatilor intervievati le poti analiza, studia si compara, apasand butonul “Raport” aferent fiecarei oferte de munca pentru care au avut loc interviuri.

12. Ce inseamna conturi secundare de utilizatori si cum pot sa le folosesc ?
Daca ai un departament de Resurse Umane mai numeros, daca ai mai multe filiale sau daca esti Agentie de recrutare, in cadrul aceluiasi cont de business, poti crea mai multe conturi de utilizatori. achizitionand serviciul “Multiconectare”. Astfel ca, “Persoana de contact” care a creat contul de “business” si profilul aferent acestuia, va deveni Administrator, avand dreptul de a crea conturile secundare. Utilizatorii secundari au posibilitatea de a adauga oferte de munca si de a le edita din lista de “Oferte inactive”, acestea putand fi activitate doar de catre Administratorul contului de “business”. Dupa activarea acestora, utilizatorii secundari pot vizualiza Video Cv-urile candidatilor, pot selecta si programa aplicantii la Video Interviu si pot participa la Video Interviuri stabilite de alti utilizatori secundari, sau de catre Administrator. De asemenea, utilizatorii secundari mai pot initia sau pot participa la Video Conferinte cu alti utilizatori secundari.

13. Cum se desfasoara o Video Conferinta?
Daca in cadrul profilului au fost create conturi secundare, utilizatorii acestora pot participa la Video Conferinte. Da click pe “Video Conferinta” din partea stanga a meniului, apoi “Initiaza Video Conferinta” daca vrei sa fii tu moderatorul conferintei, sau apasa “Participa la Video Conferinta” daca esti doar invitat. Apasa “Start” si intra in sectiunea de Video Conferinta, unde pentru a putea participa efectiv la discutii, moderatorul trebuie sa bifeze casutele corespunzatoare fiecarui participant in parte. In timpul Video Conferintei poti transmite si mesaje scrise participantilor folosind campul din partea de jos a ecranului, iar cand vrei sa iei cuvantul, poti anunta , dand click pe imaginea “mana” din partea de sus a ecranului.